1 2 3 4 5 6
HOODRIDE-BG :: Форуми :: Projects :: Old School
 
<< Предишна тема | Следваща тема >>
Trabant 601S - Ръждивия Лио - прераждането
Отиди на страница  «1 2
Редактори:Chris, DorkstaR, Tony, Dwarf, maniaka, BukTop, Tomekk, wicked
Автор Отговор
K.I.P.
неделя 24 април 2016 - 18:48:49
Регистриран потребител #7773
съобщения: 17
Следва продължение...



Защо точно двутактов двигател?
- Защото един такт не е достатъчен ,а четири са прекалено много!
Най-отгоре
K.I.P.
вторник 19 юли 2016 - 15:40:20
Регистриран потребител #7773
съобщения: 17
Фланци, манци за дискови спирачки, втулки за корекция на наклона на задните колела...





Защо точно двутактов двигател?
- Защото един такт не е достатъчен ,а четири са прекалено много!
Най-отгоре
Ritmo1912
сряда 20 юли 2016 - 20:15:25
Регистриран потребител #286
съобщения: 10
слагай де... бързо става

1912
Най-отгоре
Vikus
вторник 26 юли 2016 - 02:57:35
Регистриран потребител #8718
съобщения: 2
Интересно, ще следя проекта.
Най-отгоре
K.I.P.
четвъртък 28 юли 2016 - 16:16:04
Регистриран потребител #7773
съобщения: 17
Малко се счупи носача и сега е на майната си в един сервиз, че не може да се прибере... Извадих един резервен който бях започнал да подготвям за дисковите спирачки. Между другото много готино седеше наклона на колелото

Днес пристигнаха едни апарати за предните дискови спирачки ама нещо със малко се разминават спрямо фланците, явно не съм нацелил годината.



Защо точно двутактов двигател?
- Защото един такт не е достатъчен ,а четири са прекалено много!
Най-отгоре
K.I.P.
сряда 15 ноември 2017 - 16:32:53
Регистриран потребител #7773
съобщения: 17
Здравейте колеги,
Знам че изчезнах за дълго време от този форум, това не значи че съм се отказал от Трабанта. Има доста новости, а това ще бъде един много много дълъг пост, затова ще се опитам да го подредя хронологично.

Тук имам спомени от миналото лято (август 2016),когато беше първото участие в майсторското управление на ретро парада във Владая:







По неволя на съдбата Трабчо стана ежедневен автомобил, през миналата есен и зима. Нуждаех се от автомобил, а нямаше начин.



Само за това време през тези 3 месеца му навъртях 2500км (а сега са над 5000км) Виждат си се недостатъците му, новите проблеми които изникват си ги показва. Малко по малко осъзнах че няма нищо в тази кола което да е здраво. Абсолютно всяко нещо иска някаква намеса, защото не е наред. Толкова пъти ми идваше да го разглобя на всички съставни части и да го събера... Но най-много ме съсипва това че времето не ми стига за да се погрижа за него. Всичко което е проблемно почти го събрах като части, просто чака да бъде почистено и сложено.

Началото на 2017:

Имах проблеми със горивната система и запушване на резервоара. Реших да се погрижа:



Източване на горивото:



Снет резервоар:



Кранчето имаше следния вид:



След няколко часа киснене в бензин, късно късно една вечер след работа вече имаше този вид:





Капачката и едната шпилка за закрепване:



Резервоара беше шлайфан до метал, грундиран с 3 ръце и после боядисан. След това беше качен на колата заедно с нови маркучи, филтър за горивото от дизелов двигател. Датчика за моментен разход на гориво имаше наличието на теч от него и преди година го свалих. Намерих здрав корпус, почистих го и беше подновен, вече работещ на автомобила.











Заех се със репликата на оригинален оборотомер за Трабант:



За съжаление тази радост започна да помръква с неочаквани проблеми в двигателя. Започна сериозен теч от главата на втори цилиндър, нищо че гарнитурата беше сменена относително скоро. Една сутрин, едвам запали, при което заработи на много ниски обороти и изгасна. При второто палене се чу едно "чат" от стартера и това беше. Помислих си най-лошото - блокирал колянов вал. Оказа се далеч по леко.

На практика двигателят не беше блокирал. Втулката на стартера беше се счупила оттам стартерът е заклинил и щом тръгнал да паля съм счупил корпуса му.
Оттам започнах да разкачам и установих надирания в следствие на старо прегряване на втори цилиндър!
Благодаря на един стар майстор трабантаджия, който ми даде бутало и корпус за стартера и ми услужи със специални инструменти. Цилиндър един приятел ми даде от изоставен трабант.
Заех се с разглабянето:





Тук двигателят излезе и ремонта го направихме с един приятел също трабантаджия:




Специалните инструменти свършиха жестока работа, всичко беше стегнато с динамометричен ключ според описаното в литературата. Карбураторът беше ревизиран от майстор Пецанов. Aлтернатора и стартера бяха рециклирани. Работят отлично. Ето и клип с пробното му палене:

-линк-

Сглобих всичко и ето че го подкарах след 2-3 дни:




Средата на 2017 - до сега:

Имаше отлична динамика и поведение чувствително подобрение при това!
Тогава наближи време за ретро парада на Спасов ден в София. Сложих му липсващите ъгълчета на бронята,
измих го добре. Въпреки дъжда, аз не пропуснах:





Понеже старият стикер ми падна...
Една чаровна госпожица и скъпа моя приятелка, направи този стикер за Лио. Това беше един много мил жест към мен и него. Признателни сме, благодарим й и двамата!


Изкарах си чудесно!

За съжаление не след дълго радостта ми беше помръкнала заради новият проблем.
Сложих унгарска гарнитура между цилиндъра и картера. Материалът беше картон, а не както подобава - клингерит. В резултат на което гарнитурата беше разкъсана на парчета, а цилиндъра разхлабен (въпреки че добре беше стегнат при ремонта). Наложи се да ме изтеглят до нас. Случайно открих че имам комплект, който е със хубави гарнитури.
Намерих чертежи на инструментите, които използвах при предния ремонт и си направих такива.
Малко аматьорско но улицата но... нямах друг избор в този момент.. Пазих максимално от прах и гледах да почиствам добре преди да затворя.

Старата гарнитура на парченца:


В очакване на цилиндъра:

Монтаж:

Взех си предно гърне и тръба за ауспуха. Предното гърне има един ужасен грунд
нанесен тънко и ръждясва много бързо. Свалих го целия с препарат, след което боядисах с термоустойчива боя и тръбата и гърнето:





Завършен вид:


И ето една снимка малко в ретро стил:


Междувременно изпаднаха тези:



Въпреки че тогава закупих другата придобивка (BMW 315 e21 имам темичка в класик карс за него), Лио му се
радвах много и продължих да го карам известно време докато не му изпуснаха спирачките в движение
2 дни преди ретро парада във Владая. Отварям текналото колело и гледам нищо необичайно:

Виновникът:



Унгарските гумички се сцепиха още веднага при слагането. Реших направо да подменям цилиндърчетата.
Има италиански на LPR. Обаче накладките бяха заминали от прегряване и си взех нови английси EBC.
Оттам сменяйки цилиндърчетата, тръбичките бяха спекли, а някои се скъсаха. От донорните шенкели също
тръгнаха да се късат, затова ми направиха, а аз си ги огънах.





С много бой и счупени калпави шестостени всичко се свали:



Започнах да събирам със ентусиазъм:










А това е недопустимо и се наложи навременно действие:



Казанче с датчик:




Обаче барабана на предно дясно колело е елиптичен и ненормално износен.
Купих комплект нови предни. Заедно със главина понеже старата се е заварила за барабана.

Историята се повтори и със задните колела, като едната тръбичка се скъса, на задно ляво.
Тя се крепи на носача, а носача е изгнил и е добре своевременно да се смени.
Добре че имах резервен и го минах на песакоструй:






Амортисьорите тропат, те също ще бъдат рециклирани. Следва грундиране и боя на носача
и малките детайли.

Малко извън темата:
За малките детайли ги кисна в разтвор на лимонена киселина където от това:





Става това:







Задължително трябва да се неутрализира със сода за хляб!

Малко реставрирани дребни части готови за монтаж:



Грундиран щит на барабана, главина и барабан завършени:






Носача беше напълнен с отработено масло и после източен.
Сега остава сглабянето му:








След като се оправя от един гаден вирус, мисля да монтирам частите на трабчо и да го приведа в ход!

Защо точно двутактов двигател?
- Защото един такт не е достатъчен ,а четири са прекалено много!
Най-отгоре
Вито
събота 18 ноември 2017 - 22:36:54
Регистриран потребител #7726
съобщения: 87
Припадам! Зверски яко написана тема! Чакам следващият пост
Смяташ ли да го смъкваш и да слагаш широки джанти?

Смених шарения голф
Най-отгоре
K.I.P.
неделя 31 декември 2017 - 14:04:36
Регистриран потребител #7773
съобщения: 17
Смъкването няма да е много, стойката му ще бъде променена с цел по-добър стабилитет. Цялата идея на проекта е да се направи да заприлича с леко спортен привкус от 60-70те. Проблема е че този автомобил е произвеждан дълго и са смесени много стилове. Аз искам да върви повечко от заводското и едни 50-60к.с. на това леко купе биха били супер. От оригиналния мотор е истинско предизвикателство да бъдат извадени и ще бъде интересен експеримент. Харесвам да бъде стегнат и стабилен в завоите и разбира се да спира без да прегряват оригиналните спирачки. Външния вид имам много идеи, но нека стигна до там, ще показвам. Джантите в темичката по-горе съм ги показал (ATS Classic '13, 6J). Искам да ги боядисам такива:


Вече от месец сме в движение! Макар и да не успях да го направя за събора, аз съм доволен. Вътре е спокойно, тихо с новото предно гърне и тръба. Всеки който возя е очарован приятно. Всичко е много прилично, спира много добре с новите спирачки, макар че имам лека вибрация при 90км/ч когато спирам. Това ще се гледа напролет, вече е неприятно да се работи навън.

Йога упражнения за напреднали:




Снемане на гнилия носач:





Причината:



Новия носач:







И по коша се появяват нови неща:




Защо точно двутактов двигател?
- Защото един такт не е достатъчен ,а четири са прекалено много!
Най-отгоре
Отиди на страница  «1 2  

Иди:     Най-отгоре

Публикувайте тази тема: rss 0.92 Публикувайте тази тема: rss 2.0 Публикувайте тази тема: RDF
Powered by e107 Forum System
Онлайн
Гости: 20
Регистрирани: 0
На тази странница: 1
Регистрирани: 1740, най-новият: monkata_sh
Търси HOODRIDE-BG