1 2 3 4 5 6
HOODRIDE-BG :: Форуми :: Projects :: Old School
 
<< Предишна тема | Следваща тема >>
Trabant 601S - Ръждивия Лио - прераждането
Отиди на страница  1 2 »
Редактори:Chris, DorkstaR, Tony, Dwarf, maniaka, BukTop, Tomekk, wicked
Автор Отговор
K.I.P.
сряда 24 юни 2015 - 21:29:41
Регистриран потребител #7773
съобщения: 17
Здравейте колеги!

Ще започна тази тема с един цитат:
"Trabant was built in time tha Sputnik was built.
'Trabant' means 'friend', 'satelit', 'something around you'.
The friend people had to wait for long"

"Трабанта е създаден когато "Спутник" е бил конструиран.
"Трабант" означава "приятел" , "спътник", нещо около теб.
Приятел , който хората чакаха дълго."

Днес станах горд собственик на Трабант 601 S лимузина от 1987г. с цвят папирус ( papirusweiss )

Всичко започна преди няколко дни, когато реших че не може повече така и е време да запретна ръкави и да си намеря Трабант. Всичко започна с бележките от първата снимка.


Тръгнах късния следобед из младост, защото там бях набелязал няколко. Вече бях попривършил бележките и се стъмваше. Видях въпросната машина, лепнах една бележка и си казах - като гледам едва ли ще ми се обадят се него... Е да ама не! Една ранна сутрин звъни телефон - "За Трабанта се обаждам!" Собственичката ми разказа подробно за машината и реших да ходя да разгледам колата.
Има много работа по Трабчо, но ми допадна някак си. Не е бил каран от няколко месеца.

Автомобилът е на близо 160 хиляди километра като е правен един ремонт на двигател преди 50 - 60 хиляди. Двигателят работи стабилно и равномерно, няма шумове. Има ряз, тръбата към предното гърне е избила и сега бучи, че като се срещнах с един колега нямаше нужда да му звъня че съм дошъл. :mrgreen: Спирачките от дясната страна ми блокираха много лесно при нормално спиране, а левите ги нямаше, после се нормализира всичко. Спират 4те, но не ловят в момента както трябва. Стоп машинката отказа и малко нямам стопове. Ключа на късите ми грее здраво , дълги нямам... само присветвам (от този следобед вече не). Това са малко проблеми на фона на сериозната ръжда.... Мисля че е достатъчна за този форум, но не е на правилните места Левия праг няма здраво и страничната опора на левия носач е на критично разстояние от една дупка. Десния не е толкова зле, но до момента когато не почуках установих че и той е за смяна. Предната греда е здрава както и дъното.

Жената мислела да го дава на скрап, но видяла бележката и се радва че го продава на мераклия. И аз не смятам да се разделям с този автомобил.
Трабанта се казва Лио, тъй като така го е кръстила собственичката. Реших да му запазя това име.

Като цяло засега визията малко ще е рат, поне докато го направя в нормално техническо състояние. След това съм приготвил малко идеи, но за тях по късно. Ще напредвам бавно, но славно! Преди малко му махнах мокета и кечетата преди да е станал на прах!

Ето малко снимки от днес. Още - по-късно.
Втората снимка е заедно с Фиата на баща ми, точно в момента преди да потеглим с двете коли.












Защо точно двутактов двигател?
- Защото един такт не е достатъчен ,а четири са прекалено много!
Най-отгоре
wicked
сряда 24 юни 2015 - 22:56:34
Регистриран потребител #752
съобщения: 779
Ууу, супер! Браво за сантименталното отношение към колата! Ще следя с интерес развитието на проекта!

Глухите ослепяват, слепите оглушават, сакатите - умират. . . а на останалите им миришат краката!
Най-отгоре
K.I.P.
четвъртък 02 юли 2015 - 12:56:23
Регистриран потребител #7773
съобщения: 17
Мерси колега!

Подвел съм ви за километрите на автомобила. Оказа се че километража си е оригиналния и е на 180 хиляди както се вижда на снимките.

На следващия ден след като я взех махнах кечетата да се проветрява, проверих дали не поддава някъде купето. Иии под кечето излезе ръжда, дупки, парчета каквото се сетите + влага. За щастие дъното е здраво навътре.

Нормално за възрастта на автомобила всичко се беше окислило по електрическата част. Стоповете заработиха след смяна на клемите, ключа за мигачите е за подмяна. Ако този автомобил имаше компютър трябваше да изкара съобщение "Blinker fluid low" след като от предния мигач изтече доста вода. А аз се чудех защо не свети...

Въпросната снимка за която се сетих:


Общо взето електрическата част до голяма степен е оправена и работи.

Спирачките се оказа че всичко е въпрос на раздвижване, вече спира по-добре.
Разбира се има какво да се прави по системата, като подмяна на маркучи, особено двата градински маркуча за ниско налягане които някой е сложил...

Вчера отидох да ми заварят гърнето и установих че определено ръждата е на грешните места. Плановете са по най-спешният начин да се кърпи купето, преди да е станало по-лошо. На снимките се вижда състоянието на предната греда, на която се държи рамата на двигателя и скоростите, както и цялата ходова част.
Задните носачи също не са в добро състояние, а ресьора е толкова омекнал че е подпрял на ограничителите.

Купих купчина части от Трабант донор на вторични. Яд ме е че автомобила беше по читав от моя... За съжаление купето на колата беше запазено за друг.

Ето снимки от изминалите дни:



























Както един приетел ме попита:
И сега какво ще правиш?
- Е как какво? Щом съм се хванал на хорото ще го изиграя докрай!

Защо точно двутактов двигател?
- Защото един такт не е достатъчен ,а четири са прекалено много!
Най-отгоре
K.I.P.
сряда 22 юли 2015 - 23:33:15
Регистриран потребител #7773
съобщения: 17
Здравейте колеги!

Нека малко да хвърля светлина по проекта.
Железаря след като го прегледа обстойно, разръчка да види до къде е здраво и къде гнило, и ми каза директно че няма как да се получи като 100% оригинал купето, но има за какво да захване нов метал и да го подсили здраво. За съжаление момчето е в командировка и засега ще се забави кърпенето. До тогава колата е в почивка.
Това не пречи да започна да се сдобивам с нужните неща за купето. Днес закупих нови надпрагове от магазина. Подпраговете ги чакам.

Понеже моите носачи са гнили и негодни за употреба, купих втора употреба такива (нови не намерих, а от Германия струват солено), които нямат дупки и не бият на кухо. Предстои външно да се обработят.

Забравих да се похваля с някои дребни неща още преди. Багажника беше махнат, а колата измита. Има вид ама няма под Добавих един стикер малко глезотия, но ме радва. Подариха ми и една щайга с нови части.

ПП: Все забравям да пусна и клип как работи колата в деня в който я купих:
-линк-



















[ Редактирано сряда 22 юли 2015 - 23:38:40 ]

Защо точно двутактов двигател?
- Защото един такт не е достатъчен ,а четири са прекалено много!
Най-отгоре
wicked
сряда 22 юли 2015 - 23:54:02
Регистриран потребител #752
съобщения: 779
Стикерът кърти!

Глухите ослепяват, слепите оглушават, сакатите - умират. . . а на останалите им миришат краката!
Най-отгоре
K.I.P.
неделя 11 октомври 2015 - 20:54:20
Регистриран потребител #7773
съобщения: 17
Аз да изтупам прахта от темата!

Трабанта горкия стоеше дълго и не се караше. Чакаше един майстор, който се оказа вечно зает. Университета и работата не ми даваха възможност да правя нещо по него. В последните 2 дни намерих време за него и казах че трябва да го стягам за парада на Трабант в София през Ноември. С един колега от 2T Power форума се заговорихме. Каза че са му препоръчали тенекеджия и решихме да направим нашествие.

Огледа на колегата колата, после дойде ред на моята. Човека се хвана за главата, очаквах че ще ме отпрати, но ми каза цена която ме устройва. След като приключи по колата на колегата ще се заема с моята. Днес заедно с колегата разглобихме и двете коли. Като има развитие ще пиша повече.









Защо точно двутактов двигател?
- Защото един такт не е достатъчен ,а четири са прекалено много!
Най-отгоре
dopereach
неделя 11 октомври 2015 - 21:55:25
Регистриран потребител #7846
съобщения: 769
Дано точен излезе и да не те бави. На коя дата е парада?
Най-отгоре
K.I.P.
понеделник 12 октомври 2015 - 00:31:43
Регистриран потребител #7773
съобщения: 17
До момента все още се изяснява и организира. Най-вероятно ще е на 7ми ноември и ще се съберем на пл. Ал. Невски. Ще пусна тема когато всичко се изясни.

Защо точно двутактов двигател?
- Защото един такт не е достатъчен ,а четири са прекалено много!
Най-отгоре
K.I.P.
понеделник 16 ноември 2015 - 23:35:10
Регистриран потребител #7773
съобщения: 17
Хората тук създават ръжда, аз премахвам ръжда... какво да се прави...

Колата преди известно време я взех от тенекеджията, всичко е наред! Цялото магаре беше увиснало, човека се беше постарал да го върне в оригинално положение. Предната греда беше закърпена за съжаление малко ми е трудно да я снимам. Там заварките са със хубав плътен шев както и праговете. Резултата не е най добрия, но съм доволен при условие че купето си беше за скрап.
Абе както тенекеджията ми каза: "От сега нататък с по-малко от 120 да не караш!"

Имат да се правят спирачки и да премахвам течовете в каросерията.















Защо точно двутактов двигател?
- Защото един такт не е достатъчен ,а четири са прекалено много!
Най-отгоре
K.I.P.
събота 05 декември 2015 - 20:12:00
Регистриран потребител #7773
съобщения: 17
И тъй да вдигнем темата от прахта или прахта от темата!

Обезвъздуших спирачки, малко драми имаше покрай нови течащи стопмашинки, върнах си старата. Сложих зимни гуми, някои от течовете уплътних, други временно ги подлепих. Днес беше хубаво време и нещо ме изби на голяма простотия и в резултат се получи това:









Надписа отзад ще стане на стикер и ще стане неделима част от автомобила

Защо точно двутактов двигател?
- Защото един такт не е достатъчен ,а четири са прекалено много!
Най-отгоре
Отиди на страница  1 2 »  

Иди:     Най-отгоре

Публикувайте тази тема: rss 0.92 Публикувайте тази тема: rss 2.0 Публикувайте тази тема: RDF
Powered by e107 Forum System
Онлайн
Гости: 7
Регистрирани: 0
На тази странница: 1
Регистрирани: 1740, най-новият: monkata_sh
Търси HOODRIDE-BG